Барацьба з карупцыяй

У Беларусі створана эфектыўная заканадаўчая база па барацьбе з карупцыяй ва ўсіх сферах жыццядзейнасці грамадства. Антыкарупцыйная нарматыўная база ў апошнія гады падвергнулася сур'ёзнай дапрацоўцы.

Законам уведзена забарона на працаўладкаванне ў якасці дзяржаўных служачых работнікаў, якія раней учынілі цяжкае або асабліва цяжкае злачынства супраць інтарэсаў службы або спалучанае з выкарыстаннем службовай асобай сваіх службовых паўнамоцтваў.

Абмежаваны прыём асоб, звольненых па дыскрэдытуючых абставінах, на пасады з кадравага рэестра Прэзідэнта, Савета Міністраў, абласных і раённых выканкамаў, а таксама права асоб, якія ўчынілі карупцыйныя злачынствы, на пенсіённае забеспячэнне, прадугледжанае заканадаўствам аб дзяржаўнай і ваеннай службе.

Для папярэджання схаванага подкупу высокапастаўленых службовых асоб пашыраны пералік звестак аб даходах і маёмасці, якія падлягаюць дэклараванню. Прадугледжаны абавязак дзяржаўных службовых асоб даваць тлумачэнні аб крыніцах даходаў у выпадку іх раптоўнага павелічэння.

У Беларусі працягваецца ўдасканаленне актаў заканадаўства, якія рэгулююць грамадскія адносіны, найбольш схільныя да карупцыі.

Для практычнай рэалізацыі Дэкрэта №7 маецца быць вялікая праца — неабходна ўнесці змены ў больш за 6 кодэксаў, 21 закон, 13 указаў, галіновыя і лакальныя дакументы.< /span>

Суб'екты процідзеяння карупцыі

Барацьбу з карупцыяй ажыццяўляюць органы пракуратуры, унутраных спраў і дзяржаўнай бяспекі.

Дзяржаўным органам, адказным за арганізацыю барацьбы з карупцыяй, з'яўляецца Генеральная пракуратура Рэспублікі Беларусь.

У цяперашні час рэалізуецца чарговая праграма па барацьбе са злачыннасцю і карупцыяй на 2017-2019 гады.

Сіла грамадскасці (грамадзян і грамадскіх аб'яднанняў) заключаецца ў прыцягненні ўвагі да тых ці іншых праблем, якія вырашаюцца ў далейшым дзяржаўнымі органамі.

Праз спецыяльную форму, прадугледжаную на сайтах дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадзяне маюць магчымасць паведаміць аб вядомых ім фактах карупцыі (у тым ліку ананімна), а таксама звярнуцца па тлумачэнне пытання, якое цікавіць, падаць заяву, прапанову, скаргу.

Адказнасць за здзяйсненне карупцыйных дзеянняў

У залежнасці ад наступстваў карупцыйных правапарушэнняў у Рэспубліцы Беларусь устаноўлена крымінальная, адміністрацыйная, дысцыплінарная і грамадзянска-прававая адказнасць.

Зацверджаны дзейны пералік карупцыйных злачынстваў:

·           крадзеж шляхам злоўжываньня1 службовымі2 КК);

·        легалізацыя («адмыванне») матэрыяльных каштоўнасцяў, набытых злачынным шляхам, здзейсненая службовай асобай з выкарыстаннем сваіх службовых паўнамоцтваў (часткі 2 і 3 артыкула 235 КК);

·           злоўжываньне ўладай ці службовымі паўнамоцтвамі іншай асабістай зацікаўленасці (часткі 2 і 3 артыкула 424 КК);

·           бяздзейнасць службовай асобы з карыслівай ці іншай асабістай зацікаўленасці (часткі 2 і 3 артыкула 425 КК);

·           перавышэньне ўлады ці службовых паўнамоцтваў, здзяйсненьне з службовых паўнамоцтваў, карыслівай ці іншай асабістай зацікаўленасці (часткі 2 і 3 артыкула 426 КК);

·           незаконны ўдзел у прадпрымальніцкай дзейнасці (артыкул 42). КК);

·           атрыманне хабару (артыкул 430 КК);

·           дача хабару (артыкул 431 КК);

·           пасрэдніцтва ў хабарніцтве (артыкул 4 ;

·        злоўжыванне ўладай, перавышэнне ўлады або бяздзейнасць улады, здзейсненыя з карыслівай ці іншай асабістай зацікаўленасці (частка 1 артыкула 455 КК).

КК устанаўлівае вельмі суровыя санкцыі за ўчыненне карупцыйных злачынстваў, якія дасягаюць 15 гадоў пазбаўлення волі з канфіскацыяй маёмасці і з пазбаўленнем права займаць пэўныя пасады або займацца пэўнай дзейнасцю.

Куды можна паведаміць пра вядомыя факты хабарніцтва ці іншыя карупцыйныя злачынствы?

На афіцыйным сайце Генеральнай пракуратуры з мэтай павышэння эфектыўнасці барацьбы з карупцыяй створана старонка «Борьба с коррупцией». Размешчаная інфармацыя старанна правяраецца з наступным прыняццем неабходных мер.